background img

Noutati

Chilli con carne

Mancare traditionala pentru cine?

Se lupta pentru acest statut mexicanii, spaniolii, amerindienii si chiar locuitorii Chinei.
Am inceput sa citesc despre acest preparat si am aflat cu stupoare ca el chiar nu are treaba cu Mexicul. Este servit in Mexic doar la cateva resturante vizitate de turisti. Prima poveste despre acest preparat minunat dateaza din anii 1680. Se spune ca reteta a fost realizata prima data de o calugarita din Spania, sora Mary, calugarita ce calatorea peste mari si tari doar prin vis, ea nu parasise manastirea, iar din Spania nu iesise vreodata. Era numita de regele Filip al 4 lea " La Dama de Azul ".
Reteta scrisa de sora Mary continea ardei iuti, ceapa, rosii si carne de vanat, mai precis de caprioara.

Mai sunt amintite si alte povesti, precum cea din Texas. Legenda spune, ca acest preparat era unul banal, normal, realizat din ingrediente destul de ieftine si servit mai ales in inchisorile din regiune. Mancarea era din carne de vita, rosii, ardei iuti si ceapa era atat de reusita, incat detinutii erau siguri ca vor tanjii la ea odata aflati in libertate.

O ultima legenda spusa din batrani, dateaza din sec 19, cand spaniolii au interzis preparatul din motive....usor ciudate. Credeau ca ardeiul iute era afrodisiac.

Pai, asa cum am promis unor prieteni, m-am interesat, am facut cercetari, am dat search pe google, am combinat cateva retete si a iesit un preparat bun, usor picant, suculent, carnea se topeste in gura, iar fasolea echilibreaza cu al ei gust dulceag gustul de iute, un gust ce apare in preparatul ostru la cateva secunde dupa ce mananci.

Este o mancare ce o vad mai mult servita spre sfarsitul toamnei, sau chiar iarna. Cand ajungi infrigurat acasa, ud pana la piele de ploaia rece si ai nevoie de ceva firbinte, suculet, usor picant si satios. Dar nu m-am putut stapanii, iar nerabdarea ce o aveam pentru a realiza acest preparat era mult prea mare. Asa ca am ales pentru azi sa adaug si porumb, daca tot am trait 22 de ani cu impresia ca preparatul vine din Mexic, pai sa-l facem ca in Mexic!

INGREDIENTE:
500 gr de carne tocata de vita
400 gr fasole
250 gr suc de rosii
1 cutie rosii cubulete
1 cutie porumb
trei ardei grasi sau ardei kapia ( kapia mi se pare mai ...aromat )
1 ardei iute verde
2 ceape
1 cutie porumb
usturoi dupa gust
1 lingura paprika ( chilli )
1 lingurita boia dulce
1 lingurita chimen rasnit
1 lingurita zahar brun
sare
piper


Calim ceapa, ardeiul si usturoiul, adaugam carnea si o cana de supa de vita, acoperim si lasam sa fiarba la foc mic. Daca mai e nevoie picuram supa calda. Adaugam sucul de rosii si rosiile taiate, plus mirodeniile. Dam la cuptor pana scade, iar dupa adaugam fasolea boabe fiarta impruna cu porumbul si lasam la cuptor aproximativ 5 minute. Scoatem din cuptor, adaugam patrunjelul si acoperim ....sau servim


P.S. Un bucatar tare drag mie ( Adi Hadean ), a adaugat un plus in acest preparat, un cub de ciocolata neagra, el a fost foarte incantat si promit sa fac acelasi lucru la proxima gateala.
Pana atunci, eu am lasat ciocolata la desert.


Cu dragoste,
Al(b)inuta



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Popular Posts